CASE:
Ketel Two Vodka

CASE:
Ketel Two Vodka

Opdrachtgever:
Ketel One

Opdracht:
Merkontwikkeling en packaging design

Jaar:
2017

Fotografie:
Nicole Jansen

Featured:
Packaging Of The World

Note:
Fictieve afstudeercase

Over de opdracht:
Met zijn historie die meer dan 325 jaar terug gaat, is de Nolet Distillery een distilleerderij met een rijk verleden. Inmiddels is hun merk Ketel One Vodka een echte klassieker en niet meer weg te denken uit de Nederlandse slijterijen en clubs. Heritage en vakkundigheid zijn de middlenames van Ketel One, maar Nolet is ook een visionair als het gaat om productiemethoden en recepturen. Dat laatste hebben ze ingezet om een jongere productlijn op de markt te zetten: Ketel One Botanical. Met nieuwe smaken en campagnes gericht op moderne bartenders, hoopten zij een jongere doelgroep bij hun merk te betrekken. Hetzelfde doel wilde ik graag bereiken zonder het authentieke karakter van het Ketel One merk aan te tasten. Met een sterke focus op het verbeteren van bestaande cocktails riep ik Ketel Two in het leven: het jongere, rebelse broertje van Ketel One. Om een unieke positie in te nemen ten opzichte van concurrentie, koos ik voor een assortiment met innovatieve smaken.

De innovatiekracht van Nolet heb ik gerespecteerd door dit ook te verwerken in het totale creatieve concept van Ketel Two. De fotografie is omgezet naar 3D beeld, wat symboliseert dat de krachtige smaken op je af komen: “Experience the different dimensions of taste”. En dit doet het ook letterlijk: met een anaglyph 3d bril zijn de ingredienten on pack in 3D te bekijken. De 3D-brillen vormen onderdeel van de promotie en geven het merk een bijzondere experience.

BACK