CASE:
Mini-Me

Opdrachtgever:
Higher Marketing

Opdracht:
Redesign packaging range

Jaar:
2020

Note:
Dit betreft een design concept dat niet gerealiseerd is

Over de opdracht:
De gezondheid van je kids is belangrijk en je verhelpt hun kwaaltjes graag zo zacht en vriendelijk mogelijk. Veel producten bestrijden of beschermen op agressieve wijze tegen die kwaaltjes, maar Mini-Me doet het net even anders. Mini-Me verkoopt ecologisch verantwoorde, kindvriendelijke verzorgingsproducten. Dat betekend dus geen kunstmatige conserveermiddelen of geur- en kleurstoffen. Zelfs de verpakkingen bestaan voor 30 procent uit gerecycled materiaal! Van origine komt Mini-Me uit Australie, maar inmiddels hebben ze de eerste stappen op de Europese markt gezet en was hier een passend design voor nodig, met ruimte voor assortimentsgroei.

Met hun planeet- en kindvriendelijke eigenschappen is Mini-Me een gezondere keuze voor iedereen. Als kind hoef je je over dit soort dingen nog geen zorgen te maken, je mag nog naief zijn, met een grootse fantasie! Daarom heb ik het Mini-Me merk een eigen, aandoenlijke illustratiestijl gegeven om die zorgeloosheid en fantasie te verbeelden. De helderwitte flessen symboliseren de pure samenstelling van de producten en zorgen voor een krachtig blok op het schap. Door de toevoeging van clean typografie, behoud het product zijn leesbaarheid en geloofwaardigheid.

Een merk om verliefd op te worden :)

BACK

CASE:
Mini-Me