CASE:
AH Puur Wasmiddel

CASE:
AH Puur Wasmiddel

Opdrachtgever:
Albert Heijn

Opdracht:
Redesign packaging range

Jaar:
2018

Note:
Fictieve case BNO Packaging Talent Award 2018

Over de opdracht:
Je was doen met onzuivere stoffen: dat is eigenlijk best wel gek. Naast het feit dat veel wasmiddelen niet bijdragen aan duurzaamheid, zijn ze ook niet heel huidvriendelijk. AH verzacht de irritatie voor huid en natuur met AH PUUR wasmiddelen.

Het beeldmerk van PUUR laat zien waar je gebruik van maakt en wat je ondersteunt: de natuur. De wasmachinetrommel in de boom symboliseert die gedachte: een wasje van de natuur. De pure, witte verpakkingen geven een zacht en clean karakter, passend bij de milde producten. Je mag trots zijn op je bijdrage aan de natuur. Deze verpakkingen kun je daarom als trofeeen op je kast zetten. Ook maakte ik het kopen van wasmiddel voor de gevoelige huid zo niet langer een straf.

De flessen kunnen worden gemaakt van PEF plastic. Ik adviseerde AH statiegeld op de flessen te zetten om het inleveren hiervan aantrekkelijker te maken. De flessen waarbij dit niet meer kan, zijn alsnog 100 procent recyclebaar. De bedrukking van de flessen kan in-mould worden en daarmee bestand tegen vocht en beschadiging. Ook hoeft er maar 1 fles ontwikkeld te worden: het gekleurde etiket zorgt bevat de productspecifieke informatie. Dat betekend minder papier, lijm en inkt per verpakking en flexibeler omgaan met de verpakkingsvoorraad. De dozen blijven hetzelfde in vorm en materiaal: recyclebaar en transport efficient.

BACK